Valkuilen IT-outsourcing onderzocht

In een onderzoek van de universiteit van Tennessee is een aantal bekende valkuilen voor het mislukken van outsourcingsdeals verzameld. Wij lichten er een paar voor u uit.

Een aantal relevante valkuilen zijn: te veel op de prijs sturen, te rigide/strak contract opstellen, het ‘honeymoon–effect’ (in de eerste jaren veel energie in de relatie steken en daarna laten verwaarlozen), te weinig beloning stellen op verbeteringen van de dienst door de leverancier.

Een bekende maar belangrijke waarschuwing is dat een outsourcingsdeal die niet geschikt blijkt te zijn voor de klant niet door een boete goed gemaakt kan worden. Een andere relevante tip is de bonussen te zetten op prestaties die daadwerkelijk bijdragen aan het belang van de business en die daadwerkelijk effect hebben anders gaat er alleen maar tijd op het aan innen van bonussen of verstrekken van boetes zonder dat dit daadwerkelijk effect op de prestaties van de leverancier heeft.

Wilt u meer weten over outsourcing, neem dan contact op met ons

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.