Klantcase: SLA voor huisartsen

Promedico ICT BV levert Promedico-ASP, een op internet gebaseerd huisartsinformatiesysteem, inclusief de daarbij behorende ondersteuning. Periodiek bekijken Atlas, de gebruikersvereniging van huisartsen, en Promedico de afspraken met betrekking tot producten en diensten die door Promedico geleverd worden. Zowel Atlas als Promedico hadden behoefte aan het nader vastleggen en vernieuwen van deze afspraken. Dit met het idee dat goede transparante afspraken bij kunnen dragen aan het voorkomen van discussie achteraf.

Mitopics heeft samen met Promedico en de gebruikersvereniging deze afspraken in een Service Level Agreement (SLA) vastgelegd. In de SLA staat welke diensten Promedico levert, de kwaliteit en de beschikbaarheid van deze diensten inclusief de bijbehorende randvoorwaarden. Een huisarts heeft niet vaak te maken met een SLA. Derhalve is er voor gekozen om de opzet en inhoud van de SLA via een reeks vragen met bijbehorende antwoorden toegankelijk en inzichtelijk te maken. Dit geeft Promedico tevens de mogelijkheid om op een eenvoudige wijze deze toelichting op de SLA aan te passen en te onderhouden.

Alle partijen zijn tevreden met het resultaat dat er voor zorgt dat op een eenvoudige en transparante wijze individuele diensten kunnen worden afgenomen binnen een eenduidig prijs-kwaliteitmodel.

Wilt u meer informatie rondom Service Level Agreements of heeft u interesse in onze ondersteuning op dit gebied, neemt u dan contact op met ons.

Terug naar projecten

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.