Vorige maand organiseerde Platform Outsourcing Nederland (PON) een seminar rond het thema: “Creating innovation by outsourcing and alignment”. Mitopics-consultant Alan Steele Nicholson was één van de drie sprekers en behandelde het thema: ‘Can innovation happen after the ink is dry?’
De deelnemers werd onder de aandacht gebracht dat – uit recent onderzoek – gebleken is, dat ‘innovatie’ in een outsourcingsrelatie dé grootste faalfactor is. Door de drie speeches werd het voor de deelnemers duidelijk gemaakt dat, hoewel praktisch elk outsourcingscontact een clausule over innovatie heeft, de partijen te vaak niet weten wat het is, noch wat zij eigenlijk willen, of hoe zo’n clausule ‘afdwingbaar’ geschreven kan worden. Alan Steele Nicholson, senior juridisch consultant, belichtte deze problemen vanuit juridisch perspectief. “Kun je innovatie inbedden in een outsourcingscontract?” was een vraag die daarbij centraal stond.
De twee andere sprekers – Harm Spoor van Hogeschool Utrecht, en Jacco Schonewille, voormalig CIO van Norfolkline BV – spraken over, respectievelijk, een academisch onderzoek naar innovatie en een innovatie casestudy.
Voor meer informatie over het seminar, de sprekers en de slides van de gehouden presentaties, kunt u terecht op de website van PON of de blog van Alan Steele Nicholson over die avond.
Wilt u meer weten over onze expertise op het gebied van outsourcing? Neemt u dan contact op met Alan Steele Nicholson.