Mitopics leidt Innovatie Onderzoek PON

Woensdag 2 november jl. was het zover: onder leiding van Alan Steele Nicholson (senior IT-jurist bij Mitopics) werden de uitkomsten gepresenteerd van verschillende werkgroepen die in het afgelopen jaar onderzoek hebben gedaan naar innovatie binnen outsourcing. Dit gebeurde tijdens het seminar van Platform Outsourcing Nederland (PON) over Innovatie in Outsourcing, te Amsterdam.

De werkgroepen waren opgezet naar aanleiding van het PON-seminar in december 2010, waar Alan Steele Nicholson de volgende vraag stelde: Is innovatie in outsourcing wel mogelijk? Vanwege de grote hoeveelheid geïnteresseerden moest de groep worden opgesplitst in kleinere werkgroepen en werd per werkgroep een ander niveau van innovatie onderzocht: operational innovation, business process innovation en strategic innovation. Een vierde groep (de advocaten binnen de verschillende werkgroepen) gebruikte de best practices die de andere groepen na hun onderzoek adviseerden en ontwikkelden op basis daarvan aanbevelingen voor de verschillende fasen in contractering namelijk: de RfP fase, het contract zelf en de contractmanagement fase. De bovenstaande vraag werd door alle werkgroepen (en dus op alle niveaus) bevestigend beantwoord.

Gedurende het seminar werden onder andere de gevonden do’s en don’t meegeven, waarvan de belangrijkste de volgende zijn:

  • Onderling vertrouwen is cruciaal voor het laten slagen van innovatie binnen outsourcing;
  • Door samenwerking en erkenning van elkaars behoeften kan er een win/win situatie ontstaan;
  • Partijen kunnen zich het beste richten op wat zij willen bereiken, niet hoe;
  • Geef van te voren, al dan niet in een contract, duidelijk aan wie het voortouw neemt bij de innovatie.

Er volgt nog een whitepaper met een uitgebreide beschrijving van hetgeen de werkgroepen hebben gedaan. De sheets van de presentatie kunt u vinden op de site Platform Outsoucing. Ga dan naar Seminar Innovate.

 

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.