Op 14 juni jl. vond wederom het Saas4Channel jaarevenement voor ICT resellers plaats. Thema was “De Continue Transformatie”. De focus lag daarbij vooral op veranderingen die traditionele resellers in het ICT-leveringskanaal ondergaan als zij SaaS- en cloudoplossingen aan hun klanten aan gaan bieden.
Nieuw was dat er ook klantperspectieven (Gemeente de Waard wilde sneller veranderen dan enkele van hun leveranciers bij konden benen) en financieringsperspectieven (ABN AMRO probeert zich als bankier aan te passen aan de veranderende wereld) aan bod kwamen.
Mitopics leverde een bijdrage in de vorm van een keynote speech waarin Walter van Holst het gesprek aanging met de zaal. Niet alleen over hoe de relaties in de waardeketen nu veranderen voor een traditionele reseller die een SaaS-reseller wordt, maar ook wat een continu veranderende relatie met de afnemer nu ook voor de contracten betekent. Want daar keerde de discussie meerdere keren op terug: hoe maak je de beloofde continuïteit van dienstverlening waar in een situatie waarin de afhankelijkheid van de keten zoveel groter is dan voorheen.
Voor vragen over resellercontracten en SLA’s kunt u contact opnemen met Eduard Lievens of Walter van Holst.