Wat maakt een Shares Service Center (SCC) nu succesvol? Dat is de hamvraag voor veel organisaties die zich oriënteren op of al reeds georganiseerd zijn in een SSC. Om hier vanuit de praktijk een antwoord op te kunnen geven organiseert Mitopics begin oktober een eindemiddag seminar Shared Service Centers, waarin de best practices van verschillende SSC’s zullen worden gedeeld.
Onder andere bij de overheid en de zorg zien we allerlei bundelingen van ondersteunende activiteiten (bijv. voor HRM en ICT), veelal georganiseerd in de vorm van een SSC. Deze interessante vorm van samenwerking die professionalisering en efficiëntieverbetering tegelijk kan realiseren, brengt ook puzzels en uitdagingen met zich mee. Binnen Mitopics hebben we onze jarenlange ervaringen op dit gebied gebundeld en doen we nader onderzoek naar best practices in de markt.
We gaan met SSC’s in gesprek over hun ervaringen, prioriteiten en best practices, en spiegelen deze aan onze visie hierop. Alle (geanonimiseerde) input wordt vervolgens gebundeld in een overzicht van succesfactoren en aandachtspunten, wat organisaties praktische handvatten kan bieden voor hun eigen SSC-uitdagingen.
Bent u geïnteresseerd om eens met ons in gesprek te komen of wilt u op de hoogte blijven rondom de eindemiddagsessie SSC, neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op of 0182-573211. Ook voor andere vragen en informatie rondom SSC kunt u contact met ons opnemen of een kijkje nemen op mitopics.nl