Tevredenheidsonderzoek ERP 2013

Vernieuwingstrajecten op het gebied van ERP (Enterprise Resource Planning) hebben de beruchte reputatie vaak niet succesvol te zijn. Naast het kiezen van de juiste oplossing is het kiezen van de juiste partner een belangrijk aandachtspunt, met name wanneer deze partner na de implementatie de ERP-oplossing ook gaat beheren.

Dat heden ten dage ERP één van de belangrijke hulpmiddelen is voor een bedrijf behoeft weinig uitleg. Een (goed ingericht) ERP-systeem ondersteunt een efficiënt en effectief bedrijfsproces en zorgt dat de juiste informatie bij de juiste mensen komt die daarmee de juiste acties en beslissingen kunnen nemen. ERP is tegenwoordig “bedrijfskritisch” kun je wel zeggen.

Om tevredenheid over ERP in kaart te brengen, is Mitopics – in samenwerking met Mikrocentrum, organisator van de ERP PLM beurs – een onderzoek gestart onder gebruikers van ERP-oplossingen. Doel van dit onderzoek is enerzijds in beeld brengen waar gebruikers met betrekking tot functionaliteit van ERP-oplossingen tevreden over zijn, en anderzijds waar zij op het gebied van ondersteuning door de relatie met de ERP-partner tevreden over zijn.

Geïnteresseerde gebruikers van ERP-systemen worden uitgenodigd deel te nemen aan  het onderzoek ter verbetering van de onderbouwing van inzichten en conclusies. De resultaten bieden gebruikersorganisaties niet alleen een concrete meetlat ten aanzien van gebruik en ondersteuning van ERP-systemen door een benchmark van de eigen resultaten met die van  andere organisaties, maar ook inzicht in de business implicaties zodat men de juiste beslissingen kan nemen.

De doelgroep van dit onderzoek is beslissers (directie, hoofden financieel, IT, supply chain en operations) die werkzaam zijn bij productiebedrijven en gebruik maken van een ERP-oplossing. Het onderzoek bestaat uit 21 vragen en kost slechts 10-15 minuten van uw tijd.

U kunt de vragenlijst invullen, door hier te klikken.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.