nov 03

Training Service Level Agreements

In het inkoopvak zijn Service Level Agreements (SLA’s) geen uitzondering meer en dat is een goede zaak. Een SLA beschrijft gestructureerd wat de aard en kwaliteit moet zijn van gekochte diensten. Tijdens deze training leer je hoe je wederzijdse bedoelingen en afspraken helder vastlegt, want in de praktijk blijkt het toch vaak lastig ..

Na deze training heb je

  • Aan de hand van jouw eigen casus een concept SLA gemaakt.
  • Inzicht in valkuilen bij het opstellen van een SLA.
  • Kennis en vaardigheden om door jou afgesloten SLA´s beter te beheren.

Wat is een Service Level Agreement?

Een Service Level Agreement (SLA) is een afspraak tussen een leverancier en klant over de beschikbaarheid en ondersteuning van een product of dienst. SLA’s komen vooral voor bij dienstverlening tussen bedrijven. Een SLA geeft de afnemer zekerheid over de bruikbaarheid van een product of dienst.
De overeenkomst kan zowel een contract tussen externe als interne partijen zijn. Dankzij een Service Level Agreement is een afnemer op de hoogte van de invulling en kosten van de diensten die hij inkoopt. En de leverancier kan erop worden afgerekend als hij niet de afgesproken kwaliteit levert.

Voor wie is de SLA-training geschikt?

De SLA-training is geschikt voor inkopers en contractmanagers die werken op tactisch niveau. Een afgeronde opleiding Nevi 1Nevi 2 of de Opleiding Contract- en Leveranciersmanagement helpt je de lesstof te begrijpen. Verplicht is dit niet.

Praktische informatie

Mitopics organiseert deze eendaagse training in samenwerking met NEVI, waarbij theorie en praktijk elkaar afwisselen. Meer informatie over het programma en aanmelden.

Schikt deze datum u niet? De volgende training vindt plaats op:

  • 9 februari 2021 / Nieuwegein

Ook verzorgen wij deze training in-house en desgewenst op maat gemaakt.
Voor meer informatie over de inhoud van de training of de incompany mogelijkheden, kunt u contact opnemen met NEVI.