mrt 24

Training Service Level Agreements

In het inkoopvak zijn Service Level Agreements (SLA’s) geen uitzondering meer en dat is een goede zaak. Een SLA beschrijft gestructureerd wat de aard en kwaliteit moet zijn van gekochte diensten. Tijdens deze training leer je hoe je wederzijdse bedoelingen en afspraken helder vastlegt.

Een Service Level Agreement (SLA) is een afspraak tussen een leverancier en klant over de beschikbaarheid en ondersteuning van een product of dienst. SLA’s komen vooral voor bij dienstverlening tussen bedrijven. Een SLA geeft de afnemer zekerheid over de bruikbaarheid van een product of dienst.
De overeenkomst kan zowel een contract tussen externe als interne partijen zijn. Dankzij een Service Level Agreement is een afnemer op de hoogte van de invulling en kosten van de diensten die hij inkoopt. En de leverancier kan erop worden afgerekend als hij niet de afgesproken kwaliteit levert.

In de praktijk blijkt het toch vaak lastig om wederzijdse bedoelingen en afspraken helder vast te leggen. We stellen vaak lijvige documenten op, waarin juridische, organisatorische, inhoudelijke en commerciële aspecten door elkaar lopen. Na deze training is dat verleden tijd.

Wat leer ik tijdens de training?

  • Je leert hoe je bondig en helder een SLA formuleert.
  • Aan de hand van jouw eigen casus wordt een concept SLA gemaakt.
  • Inzicht in valkuilen bij het opstellen van een SLA.
  • Kennis en vaardigheden om de door jou afgesloten SLA´s beter te beheren.

Mitopics organiseert deze training in samenwerking met NEVI.
Meer informatie over het programma en aanmelden

Schikt deze datum u niet? De volgende training vindt plaats op:

  • 3 november 2020